Inlägg från: Kalaspinglan |Visa alla inlägg
  • Kalaspinglan

Varför valde ni era ringar? För- och nackdelar?

Att välja förlovningsring tyckte jag var jättesvårt! Valde sen en "strösselring" med 19 små och 1 lite större diamant infattade i vanligt guld. Valde den för att jag tyckte ringen var bekväm, lite ovanlig (det är inte så många som har strösselringar) och snygg.

När jag skulle välja vigselring funderade jag länge på att ha en slät guldring, men så gick jag in till en duktig guldsmed och pratade lite. Han tog fram en helalliansring i platina och jag föll pladask för den. Formen är den samma som förlovningsringen, så de passar bra ihop. Vissa har trott att vigselringen och förlovningsringen är EN ring eftersom de passar så bra ihop

Jag använder inte mina ringar i stallet, på agilityträning eller när jag gör sånt som kan riskera att skada ringarna (typ städning eller trädgårdsarbete). Jag tar också av mig ringarna till kvällen.

Jag vet att vissa tycker man ska ha sina ringar på sig JÄMT, men efter att jag fick första repan i förlovningsringen har jag blivit försiktigare med ringarna.

Maken har en klassisk, rundad guldring, jag försökte föreslå andra varianter, men han hade bestämt sig för den klassiska stilen.

Svar på tråden Varför valde ni era ringar? För- och nackdelar?