Vän arg för att vi valde bort vid bröllop
Bara så att jag vet om jag uppfattat det rätt.
Ni hade först tänkt åka iväg och gifta er på tu man hand? Och då blev din vänninga arg över det. Sedan ville din blivande ha med familjen och då valde ni att stanna hemma och gifta er? Då ville vänninan vara tärna och du funderade på det, men ni beslöt att ni inte skulle något brudfölje och inte bjuda in några vänner alls. Sedan ändrade ni er till att alla som vill är välkomna till kyrkan under vigseln och ett litet fika efteråt vid kyrkan? Men det duger inte heller för din vännina, som av någon anledning trott att hon ska få vara tärna.
Har du någon gång sagt att hon ska få vara tärna? Det låter ju märkligt att hon tror det, om du aldrig nämnt det. Att du/ni funderade på brudfölje efter, som jag förstått det, påtryckningar av henne är ju inte riktigt samma sak.
Hon borde definitivt respektera erat val av bröllop och brudfölje behöver man absolut inte ha om man inte vill. Jag kan till viss del förstå en liten besvikelse om en god vän åker bort och gifter sig, då det är sådant som många vill vara med och se och fira. Men ni har ju ändrat om hela bröllopet och öppnat upp det så vännerna kan vara med. Vad finns det då att anmärka på eller bli arg över?
Om du inte gett henne väldigt falska förhoppningar, genom att tex fråga henne om hon vill vara tärna och sedan tagit tillbaka det utan direkt anledning, så tycker jag inte att du gjort något fel alls.