Vän arg för att vi valde bort vid bröllop
Jag är lite ledsen.. Min väninna är arg på mig för att jag berättade att vi planerade att resa bort och gifta oss ensamma. Sedan blev det så att min man gärna ville ha med familjen och vi planerade då för det. Min väninna började då "ligga på" om tärna och vi bollade frågan. Det blev sedan så jobbigt, nästan bråk eftersom jag tyckte att det kändes svårt att lägga fram tärnvalet för min andra väninna då vi inte skulle bjuda några vänner alls till bröllopet. Då valde vi att inte ha några vänner för att vara konsekventa. Vi har istället sagt att de som vill komma till kyrkan är välkomna och efteråt har vi mingelfika vid kyrkan. Ändå fick jag veta häromdagen att min väninna är jättearg på mig. Hon är besviken över att jag fick henne att tro att hon skulle få vara tärna, sårad över att jag inte vill ha henne med mig när jag gifter mig och hon ska inte komma på vigseln heller.
Jag tycker att hon ska respektera vårt val att hålla det litet och jag har aldrig sagt att vi bestämt oss för nåogt förrän jag meddelade att vi kör bara familjen på ett ställe som inte har plats för alla.
Har jag gjort fel?