Men.. vad fult mitt inlägg blev och vad liten bilden blev i den nya versionen av BT.. Och stavat fel och allt har jag gjort, men det kan jag knappast skylla på nya BT ;)
Vi har kikat bakåt i släkten, på bådas sida, gällande namn då vi letar två andranamn så att säga. Dessvärre har vi inte hittat några bra alls.
Många namn som är populära, tex Molly, Elsa, Alma, Alva, Klara, Freja osv, känner vi ju redan barn som heter och även om vi inte vill ha ett väldigt ovanligt och unikt namn, så vill vi nog att hon ska vara ensam om namnet bland dom människorna vi känner så att säga. Vi vill inte att hon ska heta samma sak som grannens dotter, storasysters klasskompis eller våra kusiners barn.
Tuva är ett jättebra exempel på hur ovanligt vi vill att det ska vara. Det är ett "riktigt" namn så att säga, inget vi hittat på helt själv, och det finns fler barn som heter, men inte så att det finns en Tuva.A, Tuva.J och Tuva.L i klassen.
Och moderna namn, som är sådär jättekonstiga eller namn där man bytt ut tex "S" mot "Z" eller stoppat in ett onödigt "H" osv är inget för oss heller. Vi är nog lite mer klassiska ändå :P