Inlägg från: AnnelieK |Visa alla inlägg
  • AnnelieK

Hur undviker man att bjuda någon?

iloveyou skrev 2014-03-28 13:21:56 följande:
     För att svara på din fråga så har min fästman inga problem med henne men både han och min svärmor har sagt att de märker en avundsjuka hos henne, hon vill alltid slå de jag gjort, bjuder jag svärmor på middag ska hon bjuda hela familjen och pika om att det är oförskämt att inte bjuda hela familjen. jag väljer ofta att inte ens svara utan säger ofta jag ska nog gå på toa.  det går liksom in i ena örat och ut ur andra men det är så onödigt man vill ändå ha en bra relation inom blivande familj om hon ens är kvar i familjen. dock tycker jag inte att man kan prata om respekt ( från hennes sida) om man kommer på en förlovning utan ens en blomma eller säga hejdå när man går.
    När du skriver så här hade jag (om jag var i din situation) till slut inte kunnat hålla mig utan helt enkelt frågat henne rakt ut varför hon beter sig som hon gör! Det låter ju som avundsjuka. Vill hon inte svara eller kommer med ett vettigt svar så hade jag sagt:
    "Fine!, om du vill komma på vårat bröllop får du hålla ditt agg mot mig för dig själv under denna kvällen. Och gör du inte det så ringer XX efter en taxi till dig så får du åka hem. Eller så får du stanna hemma från första början, ditt val!"
Svar på tråden Hur undviker man att bjuda någon?