utbränd eller bara stress??
Hej Beccanli
Har du något som gör dig orolig i din vardag som i sin tur framkallar stress ?
Låter lite som att de kan vara stress relaterat som i sin tur gjort att du håller på och bli utbränd.
Angående magen, kan du ha magkatar?
Jag hade liknade problem för ca 2 årsen, gick på timmar med en studerande sambo.
Jag jobbade varje kväll dock endast 3-4 h per tillfälle så inte så mycket pengar i slutändan. Ingen säkerhet när de gällde ekonomin och de gjorde så att jag inte kunde sluat tänka på ekonomin och de framkallade stress som i sin tur nästan gjorde mig utbränd, sömnproblem, svåra problem med magkatar, huvudvärk, sjuk jämnt och ett ojämnt humör.
Tillslut så funkade inte varadgen så min sambo tvingade mig till läkaren och de resulterade i sjukskriving, fick omeprazol utskrivet mot magkataren och ordinerad träning samt avslapning (order om att ta tid och ta hand om mig själv).
Jag avbröt sjukskrivningen tidigare då jag fick ett nytt jobb med provanställning i 6 månader och om allt gick bra så blir man tillsvidare anställd sen. Det hjälpte mig enormt mycket då jag inte behövde lägga massa tid på och söka jobb utan kunde fokusera på mig själv.
Mitt råd till dig är att:
Ta tid för avslappning, träning, saker som du tycker är kul
fördök undvika all stress, eventuellt trappa ner jobbet lite om du känner att de blir för mycket.
Ät regelbundet
provat att ligga på spikmatta någon gång ?
undrar du över något mer är det bara och fråga :)