Vad kostar er brudklänning?
Eftersom brudklänningar i regel bara används en gång och i många fall bara under en begränsad tid tex under enbart vigseln så är utbudet av begagnade klänningar enormt och jag som köpare kan fynda rejält.
Jag gifte mig för andra gången och jag hade då i minne vilka fallgropar som kan finnas när man letar klänning så jag utmande mig själv att hitta den finaste klänningen till det absolut billigaste priset som möjligt.
Jag hittade en riktigt bra designklänning för 800 kr i en second hand butik. Min drömklänning bara hängde där rakt upp och ner. Lite mindre ändringar behövde göras och jag kemtvättade klänningen så total kostnad med inköp, ändringar, materialkostnad och kemtvätt blev 1200 kr
Även om man vill köpa en ny klänning så behöver den inte kosta multum, man kan hitta en riktigt bra klänning för några hundralappar eller ett par tusen.
Visst - vill man och har råd så kan man väl fläska på med en klänning för 10-20.000 kr men det är ju inget som säger att den MÅSTE kosta det bara för att det är en brudklänning.