Kina klänning eller original? Min värld vändes upp o ned.
Åh vad jag är kluven. Men jag börjar med att be om ursäkt för ett långt inlägg.
Jag har hela tiden tänkt såhär att jag köper en billig Kina klänning.
Anledningar:
- jag kommer bara använda den EN gång i mitt liv, så även om den inte är lika vacker som min drömklänning så spelar d ingen roll.
- det innebär att jag får mer pengar över till annat såsom bröllopsresa tex.
Nu var jag o provade klänningar igår och kom över Maggie Sotero. Jag skulle aldrig ha börjat prova. Jag är totalt frälst i hennes 2014 kollektion. När jag jämförde med Kina klänningarna så var det liksom ljusår emellan detaljerna på klänningar från Maggie och från Kina. Jag kan ju inbilla mig för jag är nykär men...
Jag provade dessutom flera modeller som var mkt mkt snarlika, men vissa klänningar satt jätte illa och andra jätte bra, vilket gör mig nervös att beställa något spm jag inte vet bur det sitter på mig, även om modellen är likadan som den där Maggie klänningen jag vill ha.
Då har jag räknat lite och kommit gram till att Kina klänning blir ca 4500kr, inkl tull moms osv.
Maggie klänningen var 12900.
Det är prisskillnad men;
- jag vet precis vad jag köper och kommer vara nöjd
- detaljerna (jag älskar detaljer) är jätte mkt finare och jag kommer känna mig som en prinsessa!
Men ÄR DET VÄRT DET.??
Vet inte ens om Kina kommer fatta vad jag e ute efter när jag skickar efter en beställning på att sy upp efter önskemål, och ordinarie sortimentet ser inte alls lika kul ut längre nu när jag hittar Maggies hemsida....
Åååh vad skulle ni göra?
Kan lägga tillsätt jag inte sitter inne påhugg mkt pengar som helst, så att ja jag kan köpa klänningen, men det kommer kännas av.
www.maggiesottero.com/collection.aspx