• Johanne

Kina klänning eller original? Min värld vändes upp o ned.

Jag personligen skulle aldrig välja att köpa en brudklänning från Kina. Min brudklänning har jag drömt om i hela mitt liv, och är det någon gång jag verkligen vill känna mig trygg med mitt köp är set just när det gäller min brudklänning.

Jag var och provade klänningar igår i en butik och den vägledning och hjälp man får där är ovärderlig. Vad passar man i? Hur ska man tänka kring material? Släp eller inte? Personalen har stenkoll.

Att gå in i en butik och få alla tips och tar deras tid för att prova olika modeller - för att sen gå in och beställa en kopia av den från Kina, ja det är inte bara olagligt att kopiera någon annans design utan jag tycker det är oerhört fult mot butiksägarna. Den är det ju många som ändrar modellerna de beställer så det inte blir ett original, och då är det väl inte olagligt - men hur folk vågar chansa med sina klänningar på det sättet är bortom mitt förstånd....

Iofs kanske klänningen inte har samma betydelse för dem som för till exempel mig, jag vet inte.. :)

Ja du kanske har förstått att jag är anti-Kina. Men alla gör ju naturligtvis som de vill.

Svar på tråden Kina klänning eller original? Min värld vändes upp o ned.