• TheD

Kina klänning eller original? Min värld vändes upp o ned.

Det är bara du som kan avgöra vad du ska göra. Jag köpte en klänning från Kina och blev jättenöjd. Jag gillar inte personal i brud festbutiker och inte heller klänningarna ;) Provade inga innan. Bestämde vilken klänning jag skulle ha 2 år innan vi gifte oss och då var inte datum satt för bröllop ;) 

Du får inte en ren kopia då någon liten ändring görs med detaljer, inte själva modellen. jag tycker inte det är sån skillnad på att beställa en kopia från Kina eller att en  kompis i Sverige syr en kopia......., 

Lycka till med valet :) 

• TheD

Men jag blev besviken på "riktiga" klänningar efter att jag hade fått hem min från Kina ;) Så det är åt båda hållen. Sen tror jag att det finns fler Kinaklänningar i butiker som andra kallar billigare osv.

• TheD

Tvekade? Nej, aldrig :) Provade ingen som jag skrev i tidigare inlägg. 

När maken och marskalk provade frack så gick jag och kände på klänningarna och kände mig...letar efter ett ord. Inte smutsig men det..hm, men klänningarna kändes hemska :) Så jag blev då mer övertygad om att jag hade gjort rätt val och skulle gladeligen göra samma sak igen. Men jag vill ha kvar karln jag har :) 

Sen tror jag också att upplevelsen av kläder man beställer kan vara olika beroende på från vilket ställe det är beställt, vilken ton man har haft mot företaget/säljaren osv. 

Har beställt festklänning från Kina och om jag inte hittar min examensklänning i London så beställer jag från ett företag som, till min förvåning - NOT, syr kläder i Kina ;) Som alla andra produkter som finns i allas hem... 

Svar på tråden Kina klänning eller original? Min värld vändes upp o ned.