30 aug 2014
Hej!
Tänkte om det fanns fler som säger ja till sin älskade den 30 aug 2014. kan vara kul att följas åt i planering och annat roligt som ähnder fram till den stora dagen..
Hej!
Tänkte om det fanns fler som säger ja till sin älskade den 30 aug 2014. kan vara kul att följas åt i planering och annat roligt som ähnder fram till den stora dagen..
Jag har ganska mycket kvar med tanke på att det är prick 2 månader kvar imorgon :S
Det som är klart är:
Hotell, resa, bröllopsmiddag, inbjudningar, gäster, beställt klänning (ej kommit än dock), m2bs kostym, pass, hindersprövning och efternamnspapper, vigselförrättare och datum i Sverige, börjat på favors till gästerna (vet att jag vill ge en present till min tärna också, vet inte om m2b vill ge present till sina bestmen då den ena varit lite negativ mot bröllopet)
Jag har haft en massa otur när det gäller präst (lite som du, fast av andra skäl) men har fått kontakt med en pastor i Italien som ska kolla om det finns någon engelsktalande präst där nere som är ledig den dan och kan ställa upp!
Vi har ingen fotograf än, m2b motsätter sig att en fotograf kostar mellan 8-13.000 men gör själv inget aktivt för att hitta något billigare. Nu däremot fick jag höra att en släkting till honom har systemkamera och är duktig på att fotografera så vi har bett denne om hen kan tänka sig ställa upp mot att vi t ex betalar hotell/resa (hen ska ändå komma på bröllopet). Håller tummarna!
Min klänning har inte kommit än, nån mer som beställt från brudklanningar.nu? Har mailat dom men inte fått svar och det är snart en vecka sen! (Som jag mailade alltså, beställde gjorde jag för 3-4 veckor sen).
Personen som skulle sjunga på bröllopet har ställt in så vet inte hur jag ska lösa musik-biten.
Har du klänning och sånt färdigt?
Pontduss
Får första präst skicka ett "schema" som vi kunde sända tillbaka och hon frågade också om vi hade eget komp eller önskade att "vår" musiker skulle kompa. Vi kom ju inte längre än så, men det lät som att hon skulle ha skött den kontakten. Ring prästen och kolla. Du har säkert fått ett namn på den som ska spela i er bokningsbekräftelse. Borde finnas kontaktnummer/mail där också. :)
Hur gör ni med planerandet? Tar ni hjälp av någon eller gör ni allt själv?
Vi har bestämt oss för att sova ihop natten innan. Mest för att båda sover bäst när vi delar säng och vi vill båda vara utvilade på den stora dagen!! Jag tror att mötet när jag har gjort mig fin och han står i smoking kommer vara fantastiskt oavsett om man såg varandra för 4 eller 14 timmar sen :)
Två månader kvar!! Tiden går fort. Vi har fullt fokus på festprogram nu. Det kommer ta lite tid att redigera och få tryckt så det måste vi bara få klart snart.
Vi har inte helt bestämt hur vi ska gå in. Jag ska antingen gå in själv eller så går vi tillsammans. Vi ska dock gifta oss borgligt så vår vigselförrättare brydde sig inte så mycket om hur vi gjorde. Bara det kändes rätt för oss :)
Jag gör också väldigt mycket själv. Har märkt att det är svårt att delegera saker, mest för att jag gärna vill ha det gjort där och då och de man delegerar det till förstår nog inte hur viktigt man själv tycker det är.. Vilket är helt förståeligt!! Jag har engagerat mamma i blomval för det tycker hon är skoj och pappa när det gäller vin. Och så bombarderar jag min tärna med tankar och åsikter men hon håller mest med det jag tycker :)
Jag har en smakfråga!
Vi har vigseln i en lummig trädgård i Italien, där finns det ingen el att tillgå.
Min vän som skulle sjunga på bröllopet har fått förhinder och kan inte längre komma.
Hur gör jag med musiken?
Hade tänkt skaffa en batteridriven högtalare att koppla upp min Iphone med till Spotify (offline eftersom jag inte är säker på internettäckningen)
som ska spela ingång och utgångsmusiken.
Men nu när jag inte har en sångerska som skulle sjunga två livelåtar på plats funderar jag på om man kan få in något annat "mitt i" vigseln liksom. Som är stämningshöjande.
Några idéer?
Känns fånigt att spela de låtar som skulle varit live via stereo, för vad ska man göra under tiden? Bara stå och lyssna på en inspelad låt? Njae....
Sjunga tillsammans allihopa blir nog inte så lyckat, vi är inte så många och det är verkligen varierat med sånglusten..
Smakfråga? Jag är nog trött.. Smakråd/ idéer menade jag att skriva!!
Smakfråga? Jag är nog trött.. Smakråd/ idéer menade jag att skriva!!