Inlägg från: mrslovas |Visa alla inlägg
  • mrslovas

ångrar du något kring bröllopsdagen??

Ny här så har ej läst tidigare trådar.
    Men jag sitter och planerar inför vår stora dag som äger rum i augusti. Vi planerar ett litet enkelt överraskningabröllop i samband med sonens dop.

Nu när jag planerar så här enkelt kan jag inte låta bli att tänka 'är detta valet av enkelhet något som jag kommer att ångra framöver'??!

Man gifter sig ju (oftast) bara en gång i livet. Men samtidigt har jag aldrig varit bruden som velat gifta mig fören nu när vi bildat familj tillsammans.

Haha får väl annars förnya löfterna om typ 10år :-P då kan vi fira mega stort haha.

Nä men till min fråga - vad ångrar du? Ex håret? Upplägget? Vad du gjorde eller INTE gjorde? Maten? Ringarna - jaa allt!

• Svar på tråden ångrar du något kring bröllopsdagen??
  • mrslovas

Jätte intressant läsning , tack för att ni öppnar upp er.

Ni får gärna vara anonyma oxå om ni skulle ångra ngt ni inte är så sugna att gå ut med.

För min del känns det som att det kan blir för stort och överflödigt med en massa grejer denna Dag.

Jag vet ju redan att det är Vi och att vi älskar varandra och vill åldras tillsammans , varför lägga ut en massa tid och pengar på detta 'för andras skull' . Men samtidigt tänker jag också att det bara sker en gång i livet så därför kan det kännas som att jag kanske ångrar mig i framtiden över att det blev så litet o enkelt.

Bara släkt typ - inga vänner och fest??

Fast fest kan man väl ha efteråt??

Gud vad jag pendlar mellan mina egna tankar!!

Men är väl kontrollfreaket inom mig som spökar men allt??

Men känns bra att höra era tankar även kring för- och nackdelar med ett överraskningsbröllop också.

Något mer ni ångrar eller hört andra ångra kring deras dag?

Eller något extra som ni varit SUPERNÖJDA med?

• mrslovas

Alltså nu menar jag inte att allt hänger på att man ska få ge presenter. :P

Men att komma tomhänt till något så stort som ett bröllop känns ofta lite jobbigt även om brudparet i förväg har talat om att dom inte vill ha något.

Det hör liksom till, de flesta av oss är uppfostrade så att man ska ge bort något vid större tillställningar. Och då kan det kännas jobbigt att inte ha något för man kanske tycker att man "borde ha förstått".. [/quote]

- då tycker jag att dessa gäster kan överföra en slant på kontot inför bröllopsresa

Svar på tråden ångrar du något kring bröllopsdagen??