Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

ångrar du något kring bröllopsdagen??

Ja, jag ångrar en hel del kring vårt bröllop.

Bland annat valet av festlokal. Det är nog vad jag/vi ångrar allra mest. Jag ångrar också valet av vigselring. Båda dom sakerna var ju dock inget jag kunde veta i förväg att jag skulle ångra, då problemen med båda uppstod efter bröllopet.

Jag ångrar ibland valet av brudklänning också. Jag kände mig vacker och jag tycker om klänningen, men det var inte min drömklänning. Jag skulle inte ha gett mig förrän jag hade min drömklänning.

Stundvis ångrar jag också att vi inte planerade längre. Vi bestämde oss för att gifta oss 6 månader före vi gifte oss. Vi skulle ha dragit ut på det längre. 

Årtiden, vi gifte oss i augusti, vilket har sina fördelar - men också nackdelar. Jag kan ibland ångra att vi inte höll fast vid vad vi först hade tänkt kring bröllopet. Helst skulle jag vilja gifta mig varje årstid dock ;)

• daniiel

Jag kan också tänka mig att vissa kanske prioriterar bort ett dop på ett annat sätt än ett bröllop. Alltså att fler verkligen skulle se till att ta sig tid att komma ifall dom visste om att det blir dop och bröllop. Det beror väl visserligen lite på vilken man bjuder in osv, men så skulle jag ha känt. Vi försöker absolut gå på alla dop vi blir inbjudna till, men det står inte i likt högt som bröllop gör faktiskt. Men där är man ju olika som brudpar också, vissa tycker att det är en större sak och vill gärna att andra verkligen ska vara där, andra tycker inte att det spelar lika stor roll :)

Svar på tråden ångrar du något kring bröllopsdagen??