ångrar du något kring bröllopsdagen??
Det enda jag önskar inte skulle ha hänt är saker vi inte kunde påverka själva som:
www.brollopstorget.se/forum/thread/4058852-respektera-ovriga-brudpar
Men annars har jag varit på dop som blivit bröllop... och där jag har känt mig lite lurad på konfekten samtidigt som jag kännt mig jättedum som inte haft med något till brudparet.
Ett tips är att ge en liten hint om att det kan vara mer än "bara" dop även om ni inte skriver det rakt ut i inbjudningarna. För då är man troligtvis lite förberedd mentalt och har i alla fall haft en möjlighet att köpa den där extra presenten "ifall att" ;)
Alltså nu menar jag inte att allt hänger på att man ska få ge presenter. :P
Men att komma tomhänt till något så stort som ett bröllop känns ofta lite jobbigt även om brudparet i förväg har talat om att dom inte vill ha något.
Det hör liksom till, de flesta av oss är uppfostrade så att man ska ge bort något vid större tillställningar. Och då kan det kännas jobbigt att inte ha något för man kanske tycker att man "borde ha förstått"...
Men även den där förväntningen inför ett bröllop kan vara roligt även för de som "bara" är gäster, och man kan känna sig lite snuvad på den delen av upplevelsen liksom.
Sen är det ju alltid brudparets dag, det är störst för de som gifter sig. Och man (som gäst) respekterar ofta deras val oavsett vad det är... Så det är nog inte många som skulle bli direkt arga för att dom inte fick veta i förväg...