• Chicita

Åh jag ångrar mig

Antingen biter du ihop, har den på dig och ser om du vänjer dig vid den (man gör ofta det efter ett tag) eller så talar du om hur besvärligt det är och frågar om ni kan kolla om det går att göra något åt den.

Jag har bara mina ringar på mig utanför huset så att säga. När jag kommer hem så tar jag av mig dom. Eller tja jag tar av mig alla smycken utom örhängena och min "näsplupp" som sitter på dygnet runt. 

• Chicita

Om vantar är problemet så är ett hett tips att vrida ringen så att stenen hamnar på insidan av handen, då brukar det bli lite lättare, och skulle det inte funka ändå med just den ringen (eftersom den är lite högre än normalt) så skulle du ju överleva vintern med ett par snygga tumvantar istället ;) 

Gå till en guldsmed och hör vad det skulle kosta att ta bort en del av höjden och sänka ner stenen lite mer mot själva ringen. Har du tur så kostar det inte mer än materialet du i så fall tar bort, och det skulle inte påverka utseendet så dramatiskt heller om du bara liksom "kortar av den" :) 

Svar på tråden Åh jag ångrar mig