Anna N skrev 2014-04-20 10:58:18 följande:
Hej
Man får gratulera, det är en imponerande summa för ringen, men jag förstår också att du vill trivas med din ring. Stora diamanter älskar man ofta mer och mer med tiden. Gå på din magkänsla och gör det som känns rätt, även om du måste byta ringen. Själv skall jag till Albrekts guld och titta på en ring som bara kostar en bråkdel av din. Skall försöka att övertala Jerker, min blivande man att vi säljer bilen och lägger allt på ringen.
Kram Anna
Ja....det är en stor summa pengar på bara en ring.
Jag såg en ring med en stor diamant som kostade över 200 000.
En ring med lämpligt stor cz ist ser inte annorluna ut och vem vet om stenen är äkta på håll?...och vad spelar det för roll om det är en diamant eller en annan typ av sten som kostar mindre, jag tror inte att det påverkar kärleken.
Men alla är vi olika och lägger pengar på olika saker. Våra 3 ringar kostade 7000 sammanlagt och jag skulle inte få ångest om jag känner i efterhand att jag vill byta eller förändra dom :)
Vissa lägger sin äkta och dyra diamantring i ett bankfack och bär en fejk. Varför har man en så dyr ring om man inte kan bära den?
Men det var ju OT.
Hoppas att ts har den ekonomin att det finns att ta av även efter att ringen är betald. Men en sån ekonomi kan det väl inte vara hela världen OM man vill göra ändringar på ringen i efterhand. Och har man inte egentligen inte ekonomin att äga en så påkostad ring, då förstår jag inte varför man ska ha den.