Jag tycker bara att disskusion handlade mer om prislappen än det jag faktiskt ville ha hjälp med. Anledningen till att jag tog upp prislappen var dels för att JAG själv hade valt ringen och dels för att den kostade lite. Självklart är ångesten större när jag ångrar en ring som jag själv valt och när den har kostat en del.
Även om den inte hade kostat så mycket så hade det varit jobbigt att lägga fram det för min blivande eftersom JAG själv har valt ringen.
Jag upplede att du istället för att ge tips på hur och vad jag skule göra (vilket var det jag ville ha hjällp med) utan istället angrep prislappen. Hade jag velat disskutera summan på ringen hade väl jag frågat om det var en lämplig summa för en ring vilket jag inte gjorde.
Du tog dig rätten att istället uttrycka att det var mycket pengar på en ring, hoppades att det fanns ekonomi kvar efter att ringen var betalad och pratade om äkta eller konstgjorda diamanter.
Så för att förtydliga för dig åter igen, priset togs upp för att få tips om hur jag skulle lägga fram det för min sambo. Naturligtvis är det lättre att ångre en billigare ring oavsett om man har ekonomin eller inte. Pengar är pengar, läggar man de inte på en ring så lägger man det på annat.