vill, men ändå inte...
Vilken är största anledningen till att ni tvekar till det upplägg ni har just nu?
Är det är ni verkligen vill ha vigseln själva?
Eller är det allt krångel runt omkring, typ gästlistan?
Om det är krånglet runt omkring kan man "komma över" det genom att ta hjälp och vara lite "hård". Om det är att upplägget verkligen inte passar er så tycker jag att ni ska ändra det.
Vi hade många gäster, men någonstans får man ju sätta gränsen ändå. Jag bjöd tex ingen av mina kusiner på pappas sida men alla på mammas. Min man bjöd de kusiner som han faktiskt umgås med. Det måste inte vara "rättvist" eller ens logiskt för någon annan än brudparet vilka man bjuder.
Själv är jag en väldigt familjekär person och jag hade inte velat fira utan mina föräldrar på plats. Och jag vet att det hade gjort ont i dem om de inte fick vara med. Men det beror ju på vilken relation man har till sina föräldrar och vad ni tror att de skulle tycka.
Fundera på vad det är som är det verkliga problemet, varför ni egentligen tvekar? Ibland kan det vara nån detalj som ger ångest som gör att man ifrågasätter hela bilden, men egentligen borde man bara eliminera den detaljen för att bli nöjd igen.