• Tossen

Sigillstämpel, hur få till dom? Dom spricker!!!

Igår förseglade vi alla kuvert med lack/sigill. På vissa kort har sigillet redan spruckit trots att vi inte ens hunnit skicka dom. Vad har vi gjort för fel?

Om dom spruckit av att vi flyttat dom från en plats till en annan hemma så kommer ju alla vara sönder när dom kommer fram till gästerna? :(

Ska jag försöka skrapa bort sigillet och göra om dom?

• Svar på tråden Sigillstämpel, hur få till dom? Dom spricker!!!
  • Tossen

Men det blir så himla dyrt! Kollade på panduro nu och dom tar 80 spänn för 5 eller 6 stänger. 1 stång är 1 sigill. Och vi behöver 45. Det blir ju flera hundra!

• Tossen

Jag vet haha, jag blev bara frustrerad över att det är så dyrt! När man lagt så många timmar på korten vill man ju att allt blir bra. Men jag köpte ett annat lack nu och ska försöka göra på bakplåtspapper och limma. Då kanske dom inte blir lika tunna :)

• Tossen

Konstigt, hon sa till mig i butiken att en stång är 1 sigill så att ett paket var ca 5-6 sigill.

Det lacket jag köpte igår var samma skit som det jag redan hade haha. Försökte droppa på smörpapper och sen trycka sigill men dom blir jättetunna och sköra. Så nu har jag tredje gången gillt beställt guldigt vax och ska prova med pistol! Hoppas det fungerar bättre!

FrökenW, höll dina i posten?

• Tossen

Milli, egentligen är det guld, men dom kanske går att spraya guldiga?

Vad vill du ha för 3 paket? Säljer du även pistolen?

• Tossen

Skicka ett PM till mig så får du min adress och jag får uppgifter om betalning :)

• Tossen

Filibustern, det var sånt lack vi hade också vid första försöket som vi fick skrapa bort från kuverten. Lämnade över en inbjudan direkt till en gäst och den gick sönder under tiden jag bar den i handen......

Igår testade jag med en vanlig lackstång men det vart lika ömtåligt :(

Tror nästan man måste köra sånt där vaxigt om det ska hålla.

• Tossen

Ett litet tips!

Jag fick till sigillerna med limpistol och vanligt lim!

Det gick jättebra... tryckte ut en klutt på smörpapper... dit med stämpeln.. väntade några sekunder och sen kunde jag dra av sigillen från stämpeln. Sedan sprayade jag dom med vanlig guldig sprayfärg och limmade på kuverten :)

Svar på tråden Sigillstämpel, hur få till dom? Dom spricker!!!