• Norrskensflamman

Superenkelt bröllop. Klänningstips?

Så var det dags igen...
    Den här gången hoppas jag på tredje gången gillt.
    Det är enkelt, enkelt, enkelt som gäller.
    Litet bröllop, vet inte ens om släkten ska få vara med. Mina två barn vill nog närvara dock.
    Kyrka ja.
    Jag är ju 45 år så jag vet inte om jag ska ha vitt igen eller om jag ska satsa på blå eller något lite mönstrat. Är dock ändå lite sugen på vit spetsklänning. Jag är 166 lång och 64 kg tung, är inte jättebystig direkt, har midja och är lite bredare över rumpan än upptill. Vill inte visa alltför mycket av benen då jag tycker att jag har bulliga knän och runda lår, men jag gillar högklackat, så en kortare klänning KAN funka, tillsammans med strumpbyxor som stramar åt och lyfter ;)
    Bröllopet blir slutet nu i maj eller juni, så det är lite bråttom !
    Jag har inte tänkt lägga ner så mycket pengar på klänningen, då det är så litet bröllop. Min sambo vet inte ens om han ska ha kostym... Faktiskt så kan jag tänka mig en schysst klänning från Ellos eller Haléns om de är i ett bra tyg med snyggt fall. Alltså inte trikå. Min smärtgräns går väl kring 2000 kr.
    Jag passar i starka, kalla färger, så vitt funkar, även turkos, kornblå, blågröna färger, cerice osv.
    Välkomna att ösa på med  förslag och tips! Ser fram emot många länkar

• Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?
  • Nyfiken gul , nu fru
    Norrskensflamman skrev 2014-05-04 13:51:59 följande:

Den petrolgröna var verkligen också jättefin. Känns som att jag skulle kunna köpa den för att ha den och gå på fest och slå klackarna i taket  

hahah gör det!!  
  • Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-04 13:37:13 följande:
    visslar - den klänningen var ju  sååå snygg!  wow! 

Jag håller med här, om du kan få blixtlåset fixat har du ju en klänning du verkligen vill ha. 
    Jo, den kändes som rätt nivå i "festgrad", eftersom vi vill ha ett enkelt bröllop. Men ändå en snygg och anständig klänning. Tänker mig en liten, liten vit bukett i handen. 
  • Nyfiken gul , nu fru
    Norrskensflamman skrev 2014-05-04 13:56:50 följande:
    Jo, den kändes som rätt nivå i "festgrad", eftersom vi vill ha ett enkelt bröllop. Men ändå en snygg och anständig klänning. Tänker mig en liten, liten vit bukett i handen. 
    tycker jag låter som en alldeles utmärkt tanke .  Hårt bunden vit bukett. Stilrent, snyggt och helt underbart! 
  • Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-04 14:21:13 följande:
    tycker jag låter som en alldeles utmärkt tanke .  Hårt bunden vit bukett. Stilrent, snyggt och helt underbart! 

Vad tänker ni ang skor då?
  • daniiel
    Norrskensflamman skrev 2014-05-04 17:29:42 följande:

Vad tänker ni ang skor då?
    Där är man ju så otroligt olika. Vad brukar du tycka om? Klackar? Kilklack? Färg? Prisklass?

Personligen hade jag valt ett par svarta pumps tills, för det är "min grej" :P Alltid snyggt, passar till allt och kan användas om och om igen.
  • Norrskensflamman

Jag gillar hög klack Kilklack har jag ett par i sammet, svarta. Men  jag var lite sugen på vita för en gångs skull. 
    CHILLI - sko mod. V14137 - Pumps

• Nyfiken gul , nu fru

skor är väldigt svårt att tipsa om eftersom det beror på vad du själv helst använder och vad dom får kosta. 

Men jag tänker också svarta skor i första hand eftersom färgmatchade skor i samma färg som klänningen kan vara svårt att hitta - men om det går så är det ju det snyggaste. 

• Himla

Jag skulle valt den som kändes mest rätt.För mig blir det en klänning i 50-tals modell. Dock finns det fantastiskt fina klänningar ute i de vanliga butikerna just nu för bara ett par hundralappar så här inför studentsäsongen. Både Gina Tricot, Kapp ahl och Lindes har ett par varianter som absolut går att gifta sig i: Tycker ditt dimblå förslag verkade fint:) Lycka till!

• Himla
    Norrskensflamman skrev 2014-05-11 22:38:14 följande:
    Den här blev det Jättenöjd! Söker dock andra skor att ha till.
    Jättesnygg!!! jag skulle satsat på snygga skor i siden eller metallic till....
Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?