• Norrskensflamman

Superenkelt bröllop. Klänningstips?

Så var det dags igen...
    Den här gången hoppas jag på tredje gången gillt.
    Det är enkelt, enkelt, enkelt som gäller.
    Litet bröllop, vet inte ens om släkten ska få vara med. Mina två barn vill nog närvara dock.
    Kyrka ja.
    Jag är ju 45 år så jag vet inte om jag ska ha vitt igen eller om jag ska satsa på blå eller något lite mönstrat. Är dock ändå lite sugen på vit spetsklänning. Jag är 166 lång och 64 kg tung, är inte jättebystig direkt, har midja och är lite bredare över rumpan än upptill. Vill inte visa alltför mycket av benen då jag tycker att jag har bulliga knän och runda lår, men jag gillar högklackat, så en kortare klänning KAN funka, tillsammans med strumpbyxor som stramar åt och lyfter ;)
    Bröllopet blir slutet nu i maj eller juni, så det är lite bråttom !
    Jag har inte tänkt lägga ner så mycket pengar på klänningen, då det är så litet bröllop. Min sambo vet inte ens om han ska ha kostym... Faktiskt så kan jag tänka mig en schysst klänning från Ellos eller Haléns om de är i ett bra tyg med snyggt fall. Alltså inte trikå. Min smärtgräns går väl kring 2000 kr.
    Jag passar i starka, kalla färger, så vitt funkar, även turkos, kornblå, blågröna färger, cerice osv.
    Välkomna att ösa på med  förslag och tips! Ser fram emot många länkar

• Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?
  • Norrskensflamman

Helvit, liten , rund ganska kompakt, inte så långa stjälkar, vitt organzaband. Vita pioner, via luktärter, vita nejlikor. Kommer bli bra tror jag. Vill verkligen inte ha någon fläskig, pompös bukett när allt annat ska vara så nedtonat och enkelt.

• Nyfiken gul , nu fru
    Norrskensflamman skrev 2014-05-15 00:04:16 följande:

Helvit, liten , rund ganska kompakt, inte så långa stjälkar, vitt organzaband. Vita pioner, via luktärter, vita nejlikor. Kommer bli bra tror jag. Vill verkligen inte ha någon fläskig, pompös bukett när allt annat ska vara så nedtonat och enkelt.

det låter helt underbart, du kommer bli så snygg!  
  • Norrskensflamman

Skorna från Zalando kom igår... De är jättefina! Lite stora i 38 (37 kommer bli för trång) men funkar om jag sätter ett ilägg där fram. MEN... De är väldigt höga, vilket inte är något problem för mig, men jag blir några centimeter längre än min make!!! Han är 180 och inte kort, men nu kommer han se kort ut och jag som en jätte.... Det tänkte jag inte ens på! Låga skor är inte jag, för jag trivs i högklackat. Skit också...
    Har beställt spetspumpsen från Light in the box, tror de är lite lägre, men det vete gudarna om de hinner komma innan vi gifter oss! 

• daniiel

Buketten låter väldigt fin :)

Vad tråkigt med skorna :( Min make är ca 30cm längre än mig, så jag kan inte riktigt relatera, men jag kan ändå förstå att det kanske inte känns jättekul. Även om det egentligen inte är hela världen. Jag håller tummarna dock att du hinner få dom andra skorna i tid! Och att dom passar och känns bättre :)

• Norrskensflamman

Egentligen ett i-landsproblem... Men ändå. Han ÄR ju 13-14 cm längre än mig, men med 11 cm klack och platå på det så... Ja, det känns konstigt om han ska måsta titta upp på mig. Nå, han har ju också skor på sig och så får han väl sträcka upp sig. Jag har även snabbeställt alternativa skor från Brandos, så jag har nåt att välja mellan och prova. 

• Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-15 21:22:08 följande:
    det låter helt underbart, du kommer bli så snygg!  
    Tack :) Hoppas det. 
  • Norrskensflamman

Nu har jag två par skor som jag väljer mellan. En lite lägre variant som är sköna och snygga, diskreta:
    Skor - Meadows: Daisy | Yttersidan av skon

Och så Kinaskorna som är dösnygga, men nästa lite too much, med tanke på att allt annat är ganska enkelt. De är väldigt höga så jag blir precis lika lång som min man i dem. OCH så är de så vita att de är nästan blåvita. Så jag är verkligen i valet och kvalet. De är snygga men man ser nästan bara skorna, de lyser med sin bländ/blåvita färg...
    www.lightinthebox.com/sv/charmig-satin-och-spets-stilett-pumpar-hal-med-bowknot-wedding-shoes-fler-farger_p649019.html

• Nyfiken gul , nu fru
    Norrskensflamman skrev 2014-05-25 23:53:47 följande:

Nu har jag två par skor som jag väljer mellan. En lite lägre variant som är sköna och snygga, diskreta:

Och så Kinaskorna som är dösnygga, men nästa lite too much, med tanke på att allt annat är ganska enkelt. De är väldigt höga så jag blir precis lika lång som min man i dem. OCH så är de så vita att de är nästan blåvita. Så jag är verkligen i valet och kvalet. De är snygga men man ser nästan bara skorna, de lyser med sin bländ/blåvita färg...
    www.lightinthebox.com/sv/charmig-satin-och-spets-stilett-pumpar-hal-med-bowknot-wedding-shoes-fler-farger_p649019.html

dom översta skorna var klart snyggare.  För mig spelar inte höjden någon roll men jag tyckte inte kinaskorna passade in riktigt. Dom var galet snygga ja men inte till din klänning.    Välj dom enklare. 
  • Norrskensflamman
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-05-26 07:21:11 följande:
    dom översta skorna var klart snyggare.  För mig spelar inte höjden någon roll men jag tyckte inte kinaskorna passade in riktigt. Dom var galet snygga ja men inte till din klänning.    Välj dom enklare. 
    Ja, det var typ så jag kände också. Jag sparar Kinaskorna till dotterns student.... Haha, hon är visserligen bara 11 år men hon har redan tjingat dem
    Meeeen... jag ska bestämma mig definitivt på lördag, då vigseln är, och jag har fått buketten i min hand och jag får se helheten. Men lutar helt klart åt de enklare skorna. 
  • Himla
    Norrskensflamman skrev 2014-05-27 21:56:25 följande:
    Ja, det var typ så jag kände också. Jag sparar Kinaskorna till dotterns student.... Haha, hon är visserligen bara 11 år men hon har redan tjingat dem
    Meeeen... jag ska bestämma mig definitivt på lördag, då vigseln är, och jag har fått buketten i min hand och jag får se helheten. Men lutar helt klart åt de enklare skorna. 
    Åh vad spännande!
  • Norrskensflamman
    daniiel skrev 2014-05-29 15:36:28 följande:

Båda skoparen var fina, så jag tycker du gör helt rätt i att vänta tills du har helheten med bukett osv innan du bestämmer dig :) Oavsett, så kommer det nog vara väldigt snyggt!

Ett stort lycka till! :D

Taaaaack snälla! Snart, snart, snart........
    Mina töser ville helt plötsligt vara tärnor, och jag hade inte räknat med det (de var tämligen obrydda innan). Men eftersom vår linje är enkelt och opretantiöst och vi vill att det ska vara avdramatiserat och avslappnat så får de ta varsina klänningar som de redan har och tycker om. Och bekväma skor. Så det kommer förmodligen bli totalt omatchat alltihop. Men det känns rätt så skönt och befriande, för normalt är jag en som gärna vill matcha, men nu släpper jag det. Härligt! De ska iaf få varsin liten bukett i handen, vita nejlikor och vita luktärter. 
Svar på tråden Superenkelt bröllop. Klänningstips?