Måste svägerskan vara med på möhippan?
Jag hade ingen som helst insyn i vilka som bjöds på min hippa. Men som jag hade misstänkt slutade det med att alla som identifierade sig som "mina" vänner var med, vilket var precis som jag ville ha det!
Har ingen aning om de tjejer som i huvudsak är vänner med min man eller tillsammans med någon av våra manliga vänner bjöds in eller inte, men det verkar i alla fall som att de i så fall tackade nej till att delta, vilket var helt ok för mig!
Jag har själv tackat nej till hippor där jag i princip inte känner bruden, mycket för att det känns konstigt att planera och delta i nått så personligt som en hippa utan kunna bidra. Och jag hade inte tagit illa vid mig om jag inte blev bjuden heller. Finns det däremot ett intresse från mig att delta så hade jag själv tagit kontakt med tärnan/brudgummen, inte suttit och väntat på en eventuell inbjudan.
Jag tycker inte man behöver ta nån diskussion med de som inte blev inbjudna om de inte frågar specifikt. Och i så fall ska de ju inte fråga bruden (som ju inte ska ha med det att göra) utan de kompisar som ordnade hippan. Men att komma under bröllopet och gnälla på att man inte blev inbjuden när man, om man verkligen var intresserad, hade kunnat ta kontakt med arrangörerna själv verkar lite fånigt tycker jag.