Inlägg från: Pilgrim |Visa alla inlägg
  • Pilgrim

Öppna en bröllopsbutik

Jag hade egen skoaffär när jag var 19 år. Tog över en redan existerande butik och körde på. Man lär sig under tiden men man måste ha koll på bokföring och vara noga med att ha ordning på det. En läxa jag lärde mig var att lager och lokal kostar pengar. Att ha lager, en hel massa skor eller klänningar, binder pengarna/kapitalet och så länge du inte säljer så sitter pengarna fast.

Om jag var du så skulle jag börja i liten skala. Jag förstår att du har ett koncept du tänkt dig men jag misstänker att det kommer att kräva mycket investeringspengar och även om du har ett startkapital så rullar det iväg fort. Varför inte börja med klänningar och bygga därifrån. Hitta en lokal som inte kostar skjortan eller hitta en lokal tillsammans med någon annan som har en annan verksamhet som kanske kopplas till bröllop. Dela på hyran och bygga något från det. Går själv i sådana funderingar och tror att det kan vara en bra idé på många sätt, både för kunder och för nätverkandet.  Sätt dig ner och gör en tre och femårsplan där slutmålet är det du vill starta. 

Lycka till!

Svar på tråden Öppna en bröllopsbutik