Magenta skrev 2014-05-18 10:08:56 följande:
Många av svaren känns väldigt oflexibla. Visst kan mna göra ett undantag om man vill och dessutom vem säger att 11-månaders barnet inte fortfarande ammar? Mycket vanligt att fortfarande amma under året. Och är han dessutom taostmaster så känns det faktiskt som om detta trumfar en vanlig gäst och att ni därför kan göra ett undantag för honom och även vara shysst mot honom om han är schysst mot er och ställer upp som toastmaster, eller hur?
En 11-månaders bebis ammas säkert fortfarande ja, men man helammar ju inte vid den åldern, så barnet kan ju klara sig utan mamman i 6-8h, man kan naturligtvis också pumpa ur lite bröstmjölk och ha på flaska i kylskåpet som barnvakten kan värma.
Har man bestämt sig för att ha ett barnfritt bröllop så har man, och det är gästerna som ska anpassa sig. Som jag skrev ovan kommer en av mina vänner ha en bebis på ca 10 månader vid bröllopet, och hon kommer göra just som jag skrev ovan, pumpa ur några flaskor med mjölk och lämna bebisen med sin mamma, det var absolut ingenting konstigt för henne, och vi var på hennes bröllop förra året som ej var barnfritt, men hon har full förståelse för att VI vill ha VÅR dag barnfri.