Kommer ni att bjuda någon du helst inte vill ha med?
Jag har sån tur att jag inte har någon i mitt liv som jag inte tål. Iallafall inte så nära så det skulle vara tal om att bjuda den på bröllop. Jag är bra på att rensa mitt umgänge, ibland måste man helt enkelt "göra slut" med folk. Jobbigt att göra men för mig är det nödvändigt. Min energi behöver jag till viktigare saker än att hata folk i min närhet.
Jag gillar de i min släkt som jag umgås med och som därför kommer att bli bjudna. Och jag gillar de vi umgås med på mannens sida, och tvärtom.
Så svaret på frågan är nej
Jag tycker det verkar så tråkigt att känna att man måste bjuda folk man inte vill, och att det kommer folk som bjudit in sig själva. Jag kanske är dum, men jag förstår inte hur det går till. Jag kan förstå att man kanske inte vill göra sig osamas med någon släkting. Men för mig är det inget konstigt alls att inte bjuda någon jag inte umgås med eller ens känner. Jag har kusiner och kusinbarn jag aldrig träffar. Att bjuda dem bara för att vi är släkt är lika främmande för mig som att gå ut och bjuda någon på busshållplatsen. Men alla är olika
Jag önskar bara att alla får det bröllop de vill med de gäster de vill. En så stor och viktig dag