Inlägg från: dream85 |Visa alla inlägg
  • dream85

Hemlig vigsel

Denna tråd passar även mig. Vi gifter oss i rådhuset i september i smyg. Vi har bjudit in 3 nära kompisar som vittnen och de är de enda som vet. Efteråt går vi bjuder vi vittnena på restaurang och sedan har vi bokat bröllopssviten på ett hotell. Vårt beslut känns jättebra och jag hoppas verkligen ingen kommer ta illa upp.

Jag kommer ha en vit sommarklänning. Allt är klart förutom min fästmans kläder och ev brudbukett.

Jag längtar verkligen och det ska bli kul att se allas reaktioner.

• dream85

Jag har inte tänkt så mkt på brudbuketten. Jag kom precis fram till att jag vill ha en. Vi har en liten blomsterbutik så jag hade tänkt gå ner och prata med dem och se vad de har för förslag. Vill bara ha något enkelt och inte allt för dyrt.

Vi gifter oss också en lördag. Vi ville lyxa till det lite och eftersom vi inte kommer ha något stort bröllop så kosta vi på oss ett hotellpaket. I paketet ingick bröllopssviten, frukost och brunch dagen efter, inträde till spa + varsin behandling.

• dream85

Har också funderat på att berätta innan. Men vi kom fram till att inte göra det. Det blir så svårt att välja ut vilka som ska få veta. Så vi har valt att bara ha 3 vittnen och det är de som är närmast oss och som vi umgås mest med.

Jag är lite nervös över att berätta för en annan kompis som blev överlycklig över förlovningen och som varje gång vi träffas pratar om hur hon längtar tills bröllopet. Hon nämnde också häromdagen att hon skulle bli så besviken om vi gifte oss i smyg. Så jag vet inte om jag ska nämna något för henne men samtidigt känns det fel att nämna något och sen inte bjuda in henne.

Resten tror jag bara kommer bli glada för vår skull.

Svar på tråden Hemlig vigsel