Hemlig vigsel
En tråd som passar mig perfekt! Jag och sambon har pratat om att gifta oss i hemlighet ett tag nu och igår när vi bokade en semesterresa bestämde vi oss för att gifta oss innan så att det blir lite som en bröllopsresa.
Idag kontaktade sambon den som är ansvarig för borgerliga vigslar i vår kommun och bokade in oss den 9:e augusti. Jag funderar på att fråga en av mina bästa vänner om hon vill vara med som vittne, tänkte säga åt sambon att fråga en av hans vänner oxå. Jag har inga föräldrar i livet och frågar jag någon av mina syskon så blir det drama för att jag frågar den ena och inte den andra osv.
Jag bryr mig inte så mycket om vad anhöriga säger om att vi gör det i hemlighet, men jag tror nog att de har förståelse.
Hur som helst, det är mindre än två månader kvar och mina första tankar är: vigselring och klädsel! Vad ska jag ha på mig? Även om det inte kommer bli något fest efteråt så vill jag ändå känna mig fin. Kommer jag att hitta en ring som jag vill ha? Den jag trodde jag ville ha tidigare var katastrof när jag såg den i butik, mycket finare på bild.