Mirred skrev 2015-04-07 11:17:32 följande:
Så då var både hindersprövning och efternamnsbytes-anmälan inskickad, satte dem precis på lådan... Känner igen din känsla Plättis, nu är de på riktigt och blir mer verkligt att vi gifter oss om 3månader och 25dagar!!!!
Det kändes lite högtidligt att skriva på hindersprövningen och efternamnsanmälan, och lite som att vi skrev kontrakt på att vi faktiskt ska gifta oss
För oss är det precis 3 månader och 18 dagar kvar
Nästa vecka borde min nya klänning komma, och jag hoppas att den sitter bättre än den förra, att den inte har några fläckar och att den kommer med snörning den här gången. Sedan måste jag börja leta underkjol.
Vi ska gå till Guldsmedjan och beställa ringar snart, och köpa en silverring som sambon får ha fram till bröllopet. Hans förlovningsring smälts ner och blir en del av vigselringen, och han ville ha något på fingret under tiden så han inte skulle glömma bort att han var förlovad
Jag funderar på att lämna in förlovningsringen på putsning/omrodinering också så att den blir lite fräschare och finare än vad den är nu. Den har suttit på fingret i strax över två år och ser ut som att någon tuggat på den.