Vi har varit rätt hårda med våra inbjudningar, och de som inte stod på listan har inte fått någon. Men vi kommer ha festen öppen för alla, så där går det bjuda in kompisar vi inte träffar så ofta och de som inte får plats på middagen.
Fast jag kan bli så irriterad att jag nästan kräks när folk börjar prata om att de vill komma på bröllopet. Det borde ju vara helt och hållet vårt beslut och inget som man kan komma utifrån och säga "åh, vad roligt med bröllop, visst är jag bjuden?" Jag skulle aldrig göra så mot någon annan, men det är klart att bröllop är roligt att gå på.
Vi hade tänkt beställa ringar idag, men jag glömde ta med mig guldet vi skulle byta in. Så vi försöker imorgon istället, då får vi dessutom en dag till på oss att fundera på gravyren Jag måste fortfarande försöka hitta underkjol, och är lite rädd att om jag köper på Ebay eller liknande så blir den för kort. Med skor är jag ca 182 cm lång (vilket beror på mina jätteklackar för att kunna se min sambo i ögonen).
Jag ska ringa Högtidskläder och boka tid för ändringar, korta släpet (som är jättelångt, säljaren måste ha glömt att jag bad att få det kortare) och se om det går göra den längre fram så inte skorna tittar ut.