Varför bjuder ni.....?
Måste och måste, jag och min sambo planerar bröllopet tillsammans och har olika åsikter om hur vi vill ha vår gemensamma dag. Precis som att vi kompromissar och diskuterar i vardagen kommer vi göra det på vår bröllopsdag. Jag var vegetarian när vi blev tillsammans, min sambo kunde inte leva utan kött - nu kompromissar vi och äter det vi mår bra av.
Det känns som att man har en bild av hur bröllopet ska vara också. Baserat på film, andras bröllop och utifrån tradition. Många utomstående har åsikter, och det är svårt att alltid, alltid förklara hur man tänker och varför man valt det man gjort. Så ibland funderar jag på att bara ge upp och gifta mig i kyrkan. Min familj är troende och sambons familj är traditionsbundna. Båda sidor kommer ha åsikter om vårt val att gifta oss borgerligt, oavsett hur vi vänder och vrider på det.
Frågan är inte varför det är så många på BT som blir överkörda, utan snarare varför alla andra tror sig ha rätt att säga och göra vad de vill - oavsett om det handlar om förlovning, bröllop eller något annat.
Ingen kommer "förstöra" vår dag, utan den blir som den blir. Man kan inte planera för varje detalj, och vissa saker kan vi inte styra över. Vi har familjemedlemmar som inte längre finns ibland oss, och det är nog inget som kan hända som blir värre än det. Om det så åskar och haglar så vi knappt hör vad vi säger, så gör det inget. I slutet av dagen kommer han vara min man och jag hans fru. Resten struntar jag i.