Plättis skrev 2014-08-05 11:40:54 följande:
Om det är något jag lärt mig så är det att oavsett hur man gör så kommer folk ta illa upp. För när det gäller bröllop och arv så är det mer regel än undantag att det sätter spår i relationer framöver. Då kommer sidor av människor fram som inte finns/syns annars.
Vissa människor (jag har ett antal i min närhet) skiter fullständigt i vad andra säger. De gör vad som passar dem eller ser till att alla vet om att det inte är okej om det inte görs på deras sätt. Då spelar det ingen roll om det handlar om någons livsval eller om det är ett bröllop. Ska man bara kapa dem från gästlistan då? osv osv
Det jag menar är att, är det barnfritt bröllop eller dresscode tex så säger kanske någon att de inte tänker ha kostym, eller de tänker ta med barnen eller att de bjuder med sig anonyma vänner eller nyligen respektive som inte är inbjudna och Brudparen accepterar detta för att inte skapa osämja.
Men är inte osämjan redan skapad om någon säger att jag tänker inte följa det ni säger till om på ert bröllop för jag kommer göra det jag vill och det få ni acceptera.
Jag skulle kryssa av det namnet direkt på min gästlista isåfall. Sedan kommer givetvis folk med kommentarer och gliringar eller förslag som man kan ta till sig eller avfärda, men sådant räknar man väl med, men just att gå emot inbjudan och parets "regler" inför deras bröllop är et big NO NO för mig om någon av mina gäster skulle gjort