Vad kan vi spara på och vart hittar man det?
Vi planerar bröllop till juli 2015. Vi har ca 120 pers i preliminär listan och vi har en budget på 50.000 kr.. Hur kan vi få ihop det?
Lite saker vi själv tänkt på:
Alkoholen - Kommer vi spara in på då jag inte dricker så kommer det inte finnas någon bar som serverar alkohol. Mannen skulle vilja ha ett glas vin till maten så möjligen att vi köper in det till de som vill ha.
Musiken - Vi är båda musiker och har vänner som ändå är bjudna på bröllopet som kan spela för oss gratis!
Favors - Tycker jag personligen är en onödig kostnad då vi redan bjuder på allt. Så det skippar vi!
Inbjudan och festprogram - Älskar att pyssla och det gör även systrarna och mamma så det fixar vi hemma.
Lokal - Tittar på bygdegårdar!
Det svåraste tycker vi är det här med kläder (ska man köpa begagnat eller hyra?), smycken och ring och maten (Vad kan bli billigt men ändå gott?), Jag är för buffé mannen är för 3-rätters.
Maten tycker ju alla olika om. För mig är buffé en fördel då vi har många kräsna och allergiker, plus att det är tradition i vår familj. Jag tycker det känns lyxigast när man får fler goda val. Lyxen sitter inte i priset för mig.
Mannen är tvärt om. Han tycker det sitter i priset, även om vi ska försöka få maten så billig som möjligt...
Några förslag om vad som faktiskt kan bli billigast, hur man gör, och vart man kan leta?