cecbj195 skrev 2014-08-12 10:49:29 följande:
Har du diskuterat detta med tärnorna och frågat hur de vill göra? Jag sa som det var till min tärna: att jag tycker ekonomi-diskussioner är jobbiga, gav henne några olika alternativ och att hon fick fundera lite. Hon gav dagen efter förslaget att hon står för sådant hon kan behålla, ex. kläder och skor, medan jag och min fästman står för hår, smink och blommor. Då får hon också bestämma hur hon ska se ut :)
Ja jag väntar på svar från dem. Vi är tyvärr lite spridda i landet och har med det lite svårt att samlas och prata igenom saker och ting.
Vi kommer stå för deras buketter och såna saker givetvis. Klänningarna vill jag gärna se i samma färg, som sagt. Tanken är aprikos. Vilket är en färg jag vet alla mina tärnor använt och använder vid andra tillfällen. Modellerna får de, också som sagt mer eller mindre fria händer till. Och jag har hittat många fina exempel för under 500:-
Skor, enkla svarta. Något de flesta redan har hemma.
Jag tycker inte att vi har några speciella krav, speciellt inte när det gäller en färg de redan använder och har hemma i olika plagg och modeller. Därav vågade jag säga att vi gärna ser att de står för den kostnaden själva.
Nu vet jag inte hur de ställer sig till det pga att ingen har haft tid att svara på mitt mail än.