Skulle min bästa vän ha bröllop och vilja att jag hade en specifik klädsel så hade han alla gånger fått betala för det, hade jag däremot vetat att de hade ont om pengar så skulle jag betalt den själv, enbart pga att de inte krävde mig på det.
Jag slösar gärna pengar på vänner, men i samma sekund som de räknar med att ?få? så tar det stopp. Vill man ha något man inte har råd till så jobbar man mera eller nöjer sig med mindre. Om tärnorna är dina nära vänner och har pengar själva så borde de ju vara insatta i att du har lite pengar till detta, och erbjuda sig betala för klänningen, men har de själva ont om pengar så anser jag inte du skall föreslå det ens för då känns det påtvingat. Jag har en bekant som reser jämnt sedan sitter hon och gnyr över att hon inte har råd att köpa kläder eller mat till sina djur för att hon har så lite pengar. Skulle hon bett mig betala för klädsel så hade jag bett henne fara och flyga mer eller mindre, för det hade stuckigt i mina ögon hur hon prioriterar.
Summan är ändå.. att folk är väldigt olika, ingen av mina vänner eller arbetskollegor skulle drömma om varken kuvertavgifter eller låta tärnor stå för kostnader. Men efter att ha varit medlem på detta forum så förstår jag att alla inte tänker så. Och så är det med allt, en del dricker andra inte, vissa röstar hit andra dit. Men du känner dina vänner bäst och deras ekonomi och hur de skulle regera på det. Vad min personliga åsikt är kan ju vara helt uppåt väggarna i ditt sällskap. Därför tycker jag att du skall göra det som känns rätt för dig och er och dina vänner