• Flebbet

Att betala, eller inte, för tärnorna

Vi gjorde så att vi valde ut en klänning som passade bröllopet men som de kommer få användning för vid andra tillfällen och som passade vår plånbok ovh räknade med den i budgeten men sen så sa vi till tärnorna att de som vill bidra till klänningarna får gärna göra det men om man inte vill har vi ändå räknat med det och det är absolut inga hard feelings:) Alla mina 5 tärnor vill betala för sina egna klänningar.

• Flebbet
    litenkaka skrev 2014-08-13 10:35:51 följande:

Ville? Jag hade som tärna känt mig tvungen att betala om bruden sagt så...

Jaså? Så var det iallafall inte menat och jag kanske uttryckte mig fel:) Tärnorna vet att vi har en tight budget och alla blev förvånande när jag berättade att vi hade tänkt att betala för deras klänningar. Dessutom sa jag det inte så med de exakta orden. Det var ju självklart inbäddat i en konversation. Jag känner mig helt säker på att tärnorna vet att jag har räknat med att betala för dem . Det är de som vill hjälpa till och det kommer jag inte tacka nej till :)
  • Flebbet
    Nightrod skrev 2014-08-13 13:29:02 följande:

Förlåt men jag förstår verkligen inte mig på sådant här alls. Samma som i andra trådar. Hur kan man planera ett bröllop som är utöver ens budget och därigenom låta gäster och andra betala för det istället. Eller ta lån som man inte kan betala tillbaka.

Har du inte råd att betala för tre klänningar, varför har du då tre tärnor, ha en tärna istället så har du enbart 1/3 av kostnaden.

Det måste vara något du missförstår. Som jag skrev: Jag har råd med deras klänningar. Jag har planerat in dem i budgeten MEN om de vill betala sina egna klänningar tackar jag inte nej. Vilket de i det här fallet ville.
Svar på tråden Att betala, eller inte, för tärnorna