Hjälp mig, Tänk om man blir besviken av frieriet ??
Jag och min sambo har också väldigt olika sätt att uttrycka att vi älskar varandra. Jag köper små presenter, blommor (fast de är nog lika mycket till mig själv) och visar att jag tänker på honom när vi inte är på samma ställe. För honom är årsdagar fullständigt oviktigt, jag har vissa år köpt mina egna julklappar från honom och mycket annat.
Men han har andra sätt att visa kärlek på. Jag har fått inse att han inte kommer överraska mig med blommor och presenter om jag inte ber honom om det. Istället gör han om alla sånger så de handlar om mig, han går omkring och sjunger mest hela tiden (även fast han inte har ens tillstymmelse till sångröst). När jag är trött och nere kan han antingen stoppa om mig i soffan eller bjuda ut mig på middag.
Jag kommer ihåg när jag insåg att han inte skulle överraska mig på de sätt som jag gör med honom, och precis som du blev jag ganska uppgiven ett tag. Men jag vet att det finns hopp, han köper egna julklappar nu, eller låter mig bestämma vad jag vill ha (jag är väldigt dålig på att bli överraskad, jag får panik).
Lättast är att förklara för honom hur du känner, och ta reda på hur han visar sin kärlek. För mig är det absolut viktigaste min sambo kan ge mig tid. Tid då vi bara umgås vi två, då struntar jag i presenter och blommor. Jag älskar honom för den han är, inte för den han skulle kunna vara.