Tjatar jag?
Vi har exakt samma historia, fast vi förlovade oss i december 2012
Jag har också varit den som dragit i bröllopsplaneringen, och i februari 2013 bokade vi faktiskt en lokal och hade tänkt gifta oss nu i sommar. Det sket sig, skulle man kunna säga, och vi avbokade lokalen och jag deppade sönder ett tag. Han ville hinna vara förlovad ett tag innan vi började planera bröllop.
Nu i våras bestämde vi oss för att ta tag i planeringen igen, och nu gör jag mitt allra bästa för att inte försvinna långt före honom utan se till att vi gör det tillsammans. Det ska inte bli mitt bröllop, utan vårt. Jag har i kortare perioder tjatat, åtminstone för att få ur honom vad han vill. Om jag drömmer om bröllop och han är nöjd med att vara förlovad så vore det orättvist att inte båda vet om det.
Eftersom ni har pratat om bröllop tidigare och han sagt att ni skulle ta det senare så tycker jag det är grönt ljus för att fråga igen. Kan ni sätta er ner när båda är lediga och prata om det? Bläddra i bröllopstidningar eller söka på nätet vad som finns att välja mellan? Ni behöver inte bestämma hela bröllopet på en kväll, men att prata och fundera lite tillsammans så ni båda vet vad ni tänker er är en bra början
För mig har det tagit en hel vecka att få min sambo att sitta ner i samma rum som mig och prata bröllop, och snart har vi kanske ett datum. (Han har dock föreslagit sin födelsedag, flera gånger men senast igår, och jag råkade hota med att ställa in förlovningen om han inte tog det på allvar och kom med ett riktigt förslag. Inte det mest genomtänkta jag gjort, men vi är fortfarande tillsammans idag!)