Om du är stensäker på er kärlek, den går lika starkt åt båda håll, och vet att det kommer att hålla resten av livet, hur länge väntar du på att HEN friar innan DU tar steget och friar själv?
Jag friade till min sambo efter 2 1/2 år :) Han hade själv aldrig kommit till skott annars.. Det hör liksom inte till hans natur, hans pappa är likadan.. För obekväma i romantik för att göra något sådant. Så skulle inte jag fria så visste jag att vi om några år skulle prata om det (på mitt iniativ) och vi då gemensamt hade kommit fram till att de var dags. Men jag ville ha ett speciellt minne :) Så jag friade! Med rosblad, ljus utsatta som ett hjärta på golvet och allt! Gick inte ner på knä.. Han fick en rejäl chock :) Jag friade i juli 2014 och vi har nu börjat planera vårt bröllop till maj 2016! Jag är lite av den drivande i relationen och jag tror ärligt talat att han är tacksam över det. Men som jag längtar efter vår bröllopsdag!!
Men har han sagt att han ska fria till dig.. Gör inte det själv, då VILL han få göra de själv :)