Jag har ingen brudtärna
Jag kommer inte ha några tärnor, men min (då) sjuttonåriga syster kommer hjälpa mig på förmiddagen. Vi kommer ha ett enkelt bröllop, och den person jag hade tänkt fråga om hon ville vara min tärna vägrar. Hon tycker att den rollen ska falla på syskonen. Eftersom jag inte vill välja bara min ena syster (jag har två) så är jag hellre utan.
Det är min sambo som väljer om han vill ha marskalkar eller inte. Han har dock lovat minst tre personer att de ska vara bestman den dag han gifter sig, så vi får se hur det blir
Vilken roll tärnorna har beror mycket på bruden. Vissa vill att de ska vara delaktiga i planeringen, andra vill bara att de följer med på bröllopsdagen och håller i buketten. Jag kommer be hon som vägrar vara tärna ta hand om eventuell möhippa och min yngsta syster ska hjälpa mig med hår och smink på bröllopsdagen. Planeringen gör jag med min sambo, prova klänning har jag gjort både ensam och med sällskap (föredrog ensam, faktiskt). Och diskutera bröllopsfrågor gör jag med alla som orkar lyssna, mest min sambo, min mamma, min yngsta syster och några tjejkompisar