Gifta sig överviktig eller banta 30 kg? Tacksam för ärliga svar! Bmi 38
Trettio kilo tar tid att gå ner, lång tid. Ligger en festlighet flera år fram i tiden är det mer rimligt att tänka sig att det kan gå men om det handlar om t.ex. sommaren 2015 bäddar man för ännu ett misslyckande och det känns ju bara dumt.
Jag tror inte att man ska sätta orealistiska mål utan istället vara glad för varje liten sak som förändras. När jag väntade barn gick jag upp 35 kilo varav sonen vägde fyra så....det blev en del att släpa på. Två år efteråt var nästan allt borta men ingen människa i världen ska tro att jag såg likadan ut som pre-gravid men....det hade jag aldrig förväntat mig heller.
Klart vi gjorde massa roligt under den här tiden och när jag tittar på gamla kort så ser jag en jättelycklig mamma som nästan aldrig sov några längre stunder :)
Självbilden handlar sällan om antal kilon utan om hur man ser på sig själv. I dag har jag en kropp som fortfarande inte är pinnsmal och är ganska märkt av reumatism. Är jag nöjd när jag ser mig själv i spegeln? O ja :) Sträva efter det, att tycka om dig själv - ditt utseende kommer att förändras över åren ändå.