Dilemma, inte bjuda
Vi ska gifta oss 2016 och då vi båda två studerar kommer bröllopet vara rätt "litet" och vår plan är att bjuda 20 släktingar var och sedan 20 vänner.
Vi står nu inför ett dilemma med min sambos släkt och hans kusin. Han har två mostrar som båda har barn. Att bjuda alla kusinerna skulle göra så att andra släktingar och vänner vi står närmare inte kan bjudas speciellt med tanke på om man ska bjuda allas partners också. Han står de olika kusinerna
olika nära men de står varandra rätt närmare. Jag kommer själv bjuda alla mina kusiner på mammas sida (alla har partners och barn)
Men de finns en kusin på hans sida som ställer till det i våran planering och som på ett sätt blir avgörande för hur han ska göra.
Kusinen är i ett etablerat förhållande (de kommer ha barn vid bröllopet) med en nazist/rasist. Min sambo vill absolut inte bjuda honom och känner sig delad över hennes inbjudan då hon också närmar sig den kulturen.
Under de 5 år vi haft tillsammans har jag aldrig träffat kusinen, kusinen har inte följt med och hälsat på hans familj under dessa år och de har inte träffat hennes pojkvän heller.
Hur vi gör med denna kusin måste ju tyvärr påverka de andra kusinernas inbjudningar (från 10 till 22 års ålder). Svärmor tycker att de ska bjudas in allihopa men det känns ju hemskt att vi ska strunta i att bjuda in vänner vi vill ha med för att dessa personer ska bli bjudna "för att så ska det vara med släkt".
Hur löser man problemet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-01 13:26
Jag kanske ska tillägga att jag har barn i min släkt som är mörkhyade så det är också ett orosmoment för mig då det känns sjukt att jag ska bjuda in dessa till att umgås med en medlem ur Svenskarnas Parti.