Dilemma, inte bjuda
Känner för att ställa in bröllopet och istället rymma iväg och gifta mig. För hur jag än gör så sårar jag någon i min familj. Vilket känns så jobbigt!:(
Jag är den i familjen som alltid strävar efter att få alla glada men på grund av en mycket infekterad relation mellan min helsyster och min halvbror så har jag väldiga problem med vem jag ska bjuda.
Bråket mellan dem gäller egentligen deras barn, inget jag vill gå närmare in på mer än att det står ord emot ord. Min syster vägrar att befinna sig i samma rum som min halvbrors son. Jag har pratat med min halvbror och han fru, de blev väldigt upprörda när jag berättade att min syster inte ville att deras son skulle komma. Självklart blev de upprörda men detta har pågått i flera år, när min halvsyster har kalas så kommer min halvbror med hela sin familj och min helsyster dyker inte upp alls. Men om någon firas ifrån vår sida så brukar min halvbror med familj komma fast utan sin son. Därför trodde jag inte att det skulle bli så ledsna när jag pratade om ett bröllop utan deras son. Jag har en mycket bra kontakt med min halvbrors dotter som gärna vill komma på bröllopet. Men min halvbror säger att ingen kommer ifrån deras familj om inte deras son får komma:S
Nästa fundering är om vi ska tillåta barn att komma på bröllopsfesten eller inte?!...Många av mina vänner och våra familjer har små barn (25 st i åldrarna 1-8år), jag och min karl har inte barn själva och vill helst att det ska vara barnfritt av två anledningar, vi vill att våra vänner ska ha en kul kväll utan att behöva se till deras barn samtidigt så har vi en ganska tajt budget och har inte råd att bjuda hur många som helst. Däremot så vill jag gärna att mina äldre syskonbarn som är 14,16,19 och 20 år ska få komma. Men det känns som om många kommer tycka att det är orättvist om de äldre "barnen" får komma och inte de yngre. Dessutom så är de äldre "barnen" på min sida och inte på min karls. Hur gör ni andra när det gäller barn på bröllopet?