• Liina87

Klänning till borglig vigsel?????

Vi kommer gifta oss borglig i april månad men vad kan man ha för klänning då det blir vi, våra barn och 2 vittnen så lång-vit-bröllops-klänning går bort ????

• Svar på tråden Klänning till borglig vigsel?????
  • roseochjim

Jag vägrar ha vit klänning eftersom jag tycker de är så tråkiga. Jag kommer välja en ljusblå

• Pess
    Liina87 skrev 2015-02-05 09:20:34 följande:

Hehe där skulle vara en smilies inte frågetecken ????

Haha, många som verkar ha problem med det där! Har du alls kommit närmare beslutet om hurdan klänning du skulle vilja bära ? Drömmer
  • Nyfiken gul , nu fru
    Liina87 skrev 2015-02-04 22:21:15 följande:

Anledningen till st vit typisk bröllopsklänning går bort är för att vi helt enkelt inte vill ha den typ av bröllop och man är ju inte mindre gift bara för man väljer bort den typ av klänning????

jamen dåså! Då är det bara att välja och vraka bland alla andra modeller, färger och former!  

Det är många som avstår brudklänning för att dom tror att dom måste dämpa sig för att det är borgerlig.  

men vet du att typisk bröllopsklänning inte är för dig så är det ju så du känner.  Det finns mängder med vackra klänningar att gifta sig i!  

När jag o min man diskuterade bröllop hade jag först tänkt mig borgerlig vigsel i vår trädgård och då använda en grön/blå knäkort brokadklänning som min mamma hade på 60-talet.  
    Nu blev det kyrkvigsel i alla fall men jag gillar fortfarande iden  
  • Nyfiken gul , nu fru

Vill du känna dig "brudig" eller går det bort helt?  Tänker mig vit klänning fast i annan modell och tappning, typ kort  studentklänning i spets eller enkelt tajt fodral i siden.. 

Vill du vara fin utan nån som helst koppling till vit brud så kan du ju välja en klänning du själv helt enkelt bara gillar och känner dig fin i . Kanske klänning utifrån en stil du verkligen gillar? 50 tal och rockabilly?  Eller en färg du verkligen gillar och klär dig ofta i? 

Har du absolut ingen som helst aning vad du är ute efter kan du ju börja med att fundera över om klänningen ska bara kort eller lång.  Ska den vara enfärgad eller mönstrad. Titta runt lite på nätet och se vad du kan tänka dig . 

Och ja det går såklart att flippa ut och gifta sig i en oscar de la renta-stass för 40.000 kr a la Hollywood/röda mattan,  en brun mancesterklänning från 70-talet du hittar på loppis eller mormors konfirmationsklänning ....   

• crs

Också, du måste ju faktiskt inte ha en klänning alls om du inte vill det. Typ en snygg jumpsuit eller så funkar ju också finfint, ifall man är en person som inte är bekväm i kjol eller så. :)

• Chicita

Det behöver inte ens vara vitt Glad

(trots att jag länkade till vita klänningar ovan här Tungan ute)

Hitta något som du känner dig ursnygg i. Du kanske alltid har önskat dig en Desigual-tröja men tyckt att dom varit för dyra. Jamen nu har du chansen liksom Flört (som exempel) 

• Nightrod

Oavsett var man gifter sig så skallman ju ha det som känns rätt för en själv.
    Vill du gifta dig i en onepice så gör du väl det, det är det som är det fina med bröllop att den enda som bestämmer vad du skall ha på dig är du själv.

Vi gifter oss kyrkligt och det blir varken vit klänning eller svart kostym :)

Live free, ride free
  • Pess
    Ida92 skrev 2015-02-07 03:59:11 följande:

många som verkar ha problem med det där! Har du alls kommit närmare beslutet om hurdan klänning du skulle vilja bära ?

Kopierade du precis mitt svar 7 inlägg upp i tråden? haha Tungan ute
  • Liina87

Ja, nä får nog blir att vänta och se vill ha någon ljus klänning men har inte en aning ???? första som ska göras är minus 10 kg på 10 veckor så att man iallafall känner sig fin i en klänning????

• PiaB igen

Vi ska gifta oss borgerligt, och jag ska ha en brudklänning. Lila visserligen, men brudklänning. Och jag har mer än 10 kg att gå ner och känner mig ändå som en prinsessa i den. Min morot är att den kan sitta ännu bättre utan valkar som hänger över på ryggen

• Endora

Tycker du kan ha vilken slags klänning du vill, även om det är borgerligt. vill du ha en marängdröm, så ha det. vill du ha en kortare enklare, så kör på det.

vi ska ha borgerligt utomhus nästa år, jag ska ha en vit halvlång lite åt 50tals klänning med en röd tyllkjol under. 

typ som denna:  

• brekt

Pesonligen älskar jag Zetterbergs klänningar.
    Långklänning är min: favorit www.zetterbergcouture.se/ready-to-wear/sarah-dress-ice.html
    Helt enkelt en riktigt fin sommarklänning :)

Annars är den här också en favvo www.zetterbergcouture.se/ready-to-wear/liv-dress-lemon.html

Båda finns i andra färger.
    Jag skulle även titta på GRETA storefront.gretashop.com/en/2-dress
    Jättefina klänningar i härliga färger som är OTROLIGT sköna. Älskar dem!

• crs

Den är jättefin! Jag funderade på samma ett tag, innan jag insåg att jag har inte brösten som lär behövas för att bära upp en sån klänning :P 

Svar på tråden Klänning till borglig vigsel?????