• Nightrod

Vad är rimligt pris hos sömmerskan

Skulle jag vara som dig skulle jag stämma möte med sömmerskan och designa upp klänningen, sedan kräva ett färdigt pris.
    För om hon själv inte kan räkna ut hur mycket tid hon kommer lägga på det så är hon uppenbarligen en ovan oerfaren sömmerska. Jag kräver alltid slutpris på allt jag gör, annars kan de sitta och såsa och ticka timmar hur de vill.

Live free, ride free
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-03-25 09:26:44 följande:

Måste bara dela med mig mina svar från ca 6st stockholms sömmerskor.

Det är heeeelt sjuka priser ju! Jag skickade in en bild på en plain mermaid modell i siden. Inget krimskrams, ingen spets ingenting.

Den billigaste ville ha 12000kr plus 500kr i timmen plus material. Så vadå,långt över 20000kr totalt.

Den dyraste ville ha 45000kr....45000krk!!!!!!! Är hon sjuk i huvet? Suck....

Ha ha ha ha ha
    Så jävla löjligt, ibland undrar man hur fan de tänker.
    Gör såhär, gå in på C.U.M prata med domenica som jobbar där och se om hon skulle klara av det. Hon designar/syr ju club-kläder men hon är ju utbildad designer så hon kan mycket väl klara av det med, och hon är nog vettigare i priserna med. Vet hon gjort liknande förr..

Du kan få hennes nummer om du vill via PM..
    Live free, ride free
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-03-25 09:45:08 följande:
    Oooh.... Intresting.... Skicka mig nummer :)
    Done
    Live free, ride free
  • Nightrod
    augusti skrev 2015-03-25 09:45:08 följande:
    Oooh.... Intresting.... Skicka mig nummer :)

Berätta gärna hur det gick..

Live free, ride free
  • Nightrod
    nolsjö skrev 2015-11-02 22:40:13 följande:
    Hej,

Jag har lite samma problem här och skulle gärna komma i kontakt med en duktig sömmerska. Finns det någon mailadress eller en hemsida jag kan nå henne via?

Tack på förhand!
    KOlla vi FB
    Dominika Skansen
    Live free, ride free
Svar på tråden Vad är rimligt pris hos sömmerskan