Louise1234 skrev 2015-05-28 19:08:12 följande:
Jag har varit väldigt tydlig mot både min man och hans vänner att kommer det en strippa på svensexan så kommer jag antingen må helt fruktansvärt på vårt bröllop, eller så blir det inte något bröllop alls. Jag var också tydlig med varför.
Som jag ser det hade jag definitivt sett det som otrohet om en kvinna satt grensle över min mans skrev, i bara string/helnäck och gned sig medan han bara sitter där och flinar. Att pengar utbyter hand gör inte handlingen mindre sexuell, det gör den bara till en sexuell tjänst. Går han till en prostituerad är han fan otrogen också.
Jag är helt ärligt förvånad över hur många kvinnor som tycker att detta är okej! Skulle ni vara okej med att era män sitter passiva eller rentav gillande om en kvinna gjorde detta på dem gratis?? Skulle ni vara "lika säkra" i era monogama förhållanden då?
Däremot tycker jag att det är själva lapdancen som är värst, ev. att frivilligt gå till strippklubb titt som tätt. Befinner han sig på någon annans svensexa och en strippa kommer in - och han håller lämpligt avstånd - skulle jag tycka det var jobbigt men jag skulle inte klassa det som otrohet.
Som jag skrev tidigare så har jag inga problem med om min sambo fick en strippshow på sin svensexa (eller annars). Och det kvittar även i vilket sammanhang som helst. Och jag tror även att flertalet här sett allt för många dåliga Hollywoodfilmer! En kvinnlig strippa lär INTE vara utan trosor! En kvinnlig strippa lär INTE gnugga sitt kön mot männen! (För ska vi hålla på och generalisera så VET vi ju att männen då aldrig skulle kunna motstå strippan och således ha sex med henne. Hon skulle garanterat bli våldtagen av brudgummen, eller kanske till och med gruppvåldtagen av hela gänget då hon eggat upp dem i sån stor grad. För strippan är väl inte en förklädd hora, eller hur var det?)
Det är en show med musik, dans och avtagande av kläder. Något som är lite tabu och som vi töntiga (och skenheliga) svenskar mest anammar under dylika tillställningar som just svensexor.
Lite spännande att det aldrig diskuteras om när kvinnor ser på strippshower... Eller är det mer ok? Kvinnor står och vrålar och skriker, men jag lovar att kallingarna även där är på och inga kön gnuggas mot varandra.
Jag respekterar att man har olika åsikter. Vad jag tycker är beklämmande är att vi som accepterar näst intill blir idiotförklarade. Och det är skrämmande att vissa kvinnor även idiotförklarar sina blivande män.
Jag skulle dra åt mig öronen omedelbums om min blivande skulle sätta gränser för mig. Så länge jag inte gör något olagligt så har han inget att säga till om. Det samma gäller självklart åt andra hållet!
PS. Sen borde det kanske vara på sin plats att själv ha besökt en strippklubb innan man uttalar sig om hur det fungerar där. Och nu pratar jag om svensk strippklubb.