Pess skrev 2015-06-01 00:34:59 följande:
Jag tog upp frågan med min pojkvän och hans vänner när de var förbi på några glas vin i helgen, samtliga hade väldigt svårt att tro att en majoritet av männen skulle ha det som vana att sitta och smygkolla porr när man har flickvän/fru. De såg inte riktigt syftet med det någon av dem, och de ansåg att har man en fungerande relation och ett bra sexliv så ska det inte behövas då det behovet redan är tillfredsställt. De tog vidare upp scenariot om relationen skulle bli tillfälligt sämre av någon anledning, och samtliga instämde i att de skulle extremt mycket till innan de skulle vända sig till porr för att "fixa sitt", då de ju faktiskt bara vill ha den tjej de är med.
Hans vänner är både upptagna och singlar, antingen så är alla 6 killar en sällsynt minoritet bland alla smygrunkare där ute, eller så har du bara hamnat med en taskig kille som intalar dig konstiga saker som inte alls stämmer in på majoriteten, för att rättfärdiga sitt porrtittande.
Han kanske är osäker på om du skulle tycka hans beteende var okej om han inte skulle försäkra dig om att det är "vanligt"? :)
Med det sagt menar jag såklart inte att porr i sig är fel på något sätt, alla är ju som sagt olika, och det är fritt fram att gilla det. Men jag tror nog, likt killarna, att det är mer sällsynt än vanligt att killar i (bra!) relationer smygrunkar.
Svarar anonymt för att det är ett lite känsligt ämne.
Jag räknar iskallt med att alla killar runkar, precis som jag räknar iskallt med att alla tjejer onanerar. Vare sig man är i bra eller dåliga relationer.
Alla killar kollar inte på porr. Jag tror det är vanligare när man är yngre, men måååånga gör det sen också.
Jag onanerar hellre ibland, för att slippa allt förspel och kladd och bara komma. Det har ingenting med min kille att göra, vi har riktigt bra sex, men ibland är pallar man inte med hela processen utan vill bara dra fram rabbiten och göra det
det har ju inget med att vi har en dålig relation att göra.
Jag frågade honom varför porr och han beskrev det som att porr bara råkar ingå av gammal vana.
Alltså, sen han var tonåring var porr involverat i det, och det är någonting som hänger kvar, typ som att det " fattas" något, inte för att han inte kan fantisera, utan det är mest för att det alltid varit så. Ingenting som han direkt reflekterar över eller, längtar efter, utan det bara är så.
Hans kompisar tycker likadant vissa, och andra tycker porr är överskattat. Men alla runkar oavsett om de är lyckliga eller inte i relationen. Det beror på att partnern inte är hemma och man kan vara sugen för det mesta. Annars sa alla killar att de hellre har sex med sin tjej, men ibland vill man bara komma fort och egoistiskt.
Jag frågade honom om strippor också och visst det är oftast snygga tjejer som porrar sig, och det kan väl vara en kul grej, men inte mer en så. Nästan alla hans kompisar är gifta och de har aldrig haft en strippa på sina svensexor och han räknar inte med att få det heller, och det är inget han kommer sakna.
När hans lillebror fyllde 25 fick han en strippa av några kompisar och alla höll med om att det var kul, men inte mer än så.
Så, jag tror att många kollar, andra inte. Vissa har strippor och blir kåta, andra inte, men alla runkar och onanerar ibland! Oavsett om de är singlar eller inte och lyckliga i sina relationer eller inte.