Olina skrev 2015-11-01 16:50:54 följande:
Hej! Då jag och sambon ska gifta oss 23 juli i Avesta så hoppar jag in i tråden. Vi har kommit en bit på väg med planerandet med det känns som om det är tusen och åter tusen små detaljer som ska planeras och bestämmas. Man vill ju liksom att det ska bli bra! Vi bokade i alla fall fotograf men vad dyrt det blev. Hur har ni tänkt med det?
Ja, det är dyrt med fotograf men samtidigt är det ju till slut bilderna (och ringarna och maken) som du har kvar som minne på stora dagen. Vi har haft tur och två bekanta till min mamma som är fotografer har själv erbjudit oss att fota hela dagen för en symbolisk summa. Men innan de tog över så hade jag kontakt med flera fotografer och kände då att vi inte hade råd att ha en "heldagsfotografering" utan jag höll på att boka en porträttfotografering (utomhus i fint landskap) och fotografering av själva vigseln (hittade en duktig fotograf som hade bra pris - säg till om någon behöver tipps!). Sen tänkte jag be en kompis som är duktig på att fota att ta över och fota "större ögonblick" under kvällen (tårtan, första dansen, tal osv).
Vi ska nog ta porträttfotograferingen innan vigseln så vi har tid för våra gäster sen. För att ändå göra det lite speciellt så ska vi ta amerikanska seden "first look", att vi alltså först ses på fotograferingen så att fotografen kan fånga ögonblicket när vi ses för första gången på bröllopsdagen, jag i klänning, han i kostym.