Inlägg från: 1cinalifetime |Visa alla inlägg
  • 1cinalifetime

Pappa är sjuk. Hur får jag sambo att fria?

becci skrev 2015-09-24 12:54:41 följande:

Min pappa är diagnosticerad med obotlig cancer. Det betyder allt för mig att få dansa med honom på mitt bröllop, men jag tror inte han kommer kunna stå upp så många år till.
    För ett år sedan träffade jag min drömprins. Han är allt jag någonsin kunnat önska! Vi har pratat om giftermål och barn och hela baletten, och hans mamma säger att det märktes på en gång på honom att jag var något annat än vem-som-helst. Problemet är att han inte förstår hur viktigt det är för mig att min pappa finns där när jag går in i tvåsamhet. (Tro mig, jag har pratat med honom om det.) Jag vill verkligen inte tvinga honom in i något han inte vill, men tiden börjar rinna ut.
    Hjälp mig!

Beklagar verkligen att din far är döende!

Men är det inte lite tidigt att gifta sig redan nu?
    Eller det behöver ju inte vara tidigt, men din sambo verkar ju tycka så.
    Tyvärr kan man inte styra över vad livet har att erbjuda. Även om du får till ett bröllop inom det närmaste innebär det inte att du kan dansa med din pappa.

Förlåt för de hårda orden! Men ett giftermål ska väl handla om de två som gifter sig och inte om några andra?

Tjata inte på sambon! Kan ni månne mötas med att ha en större fest för nära och kära för att fira eran kärlek? 

Er tid rinner inte ut! Det är tiden mellan dig och din far som gör det. Lägg inte tid och energi på en påtvingad fest bara för att. Jag förstår din sorg! Men jag tror inte att ett bröllop som fixas ihop bara för att är lösningen.
Svar på tråden Pappa är sjuk. Hur får jag sambo att fria?