Maldiverna?
Jag har också varit på Kuredu och det är jättefint men jag skulle säga att det är ett av de minst lyxiga resorterna i Maldiverna - men allting är relativt, det finns alltså riktigt lyxiga och exklusiva ställen. Kuredu är ganska stort och har 7 olika klasser av rum har jag för mig, allt från enklare bungalows (som fortfarande är som ett schysst hotellrum) till de lyxigaste rummen på pålar i vattnet.
De flesta resorter ordnar gärna bröllop, sen får man väl ta ställning till hur mycket det är värt att betala deras bröllopsfixare. Vi såg ett bröllop när vi var på Kuredu, eller iaf ett brudpar som var ute och fotograferades på den långa sandtungan mot solnedgången.
Det man ska tänka på är väl att dessa bröllop inte är juridiskt giltiga vigslar. Maldiverna är ett muslimskt land (resorterna bryter hejvilt mot flera av deras lagar, t.ex. alkoholförbudet) och "västerländska" bröllopsceremonier är bara symboliska. Det kanske ni redan hade koll på, men det kan vara bra att veta att man kanske får riva av en vigsel på Arlanda innan man åker eller så!