EricGrrla skrev 2017-12-21 00:14:18 följande:
Tror det här blir mitt första inlägg på Bröllopstorget, men strunt samma.
Kul att se en tråd där det faktiskt händer saker och en diskussion förs! Hurra! Mycket bättre än alla bröllop2018 trådar jag läst.
Själv är jag brudgum som gifter sig augusti nästa år, de flesta stora saker är spikade; kyrka, hotell/boende/middagslokal (samma ställe, blir helg-bröllop), gästlista, fotograf, bestman+maid-of-honor, 3x marskalk+tärnor, toastmaster+madame.
Vigselring till bruden är också klart, men inte beställt.
Det vi inte fixat än så länge är meny, kläder, florist, makeuo/hår.
Men känns som vi är på god väg. Vi tar lite julledigt nu i tre veckor, men annars har vi kört en kväll i veckan som planeringskväll under hösten. Bra sätt att få saker gjort och att hela tiden röra sig åt rätt håll. Också bra för att stämma av mejl konversationer med alla olika venues vi haft kontakt med. (engelskans "venue" känns så mycket lättare när det gäller helg-bröllop)
Kommer nog hänga med er här i tråden då det är den mest aktiva träden jag hittat. Är det lugnt trots att det är ett bröllop 2018 istället för 19?
Hihi mitt första var i denna tråd också!
Blev som dig supertaggad över den här tråden men den har inte varit så aktiv som jag fantiserade, tänkte mig flera svar om dagen men det blir ca 1 i veckan. Man gör vad man hinner

Kommer titta in här mer ofta om den lyfter lite mer

Har tänkt på det här att tråden har blivit "läst" snart 19.000 gånger, tänk om alla dessa skrivit något vilket härligt flow det skulle bli! Haha
Åh vad härligt att ha allt sånt fixat, bra jobbat! Vi har bokat möte i början av Januari så kanske vi får vår lokal bokad, sen efter det kan vi boka fotografen! Helgbröllop, menar du fredag-söndag då?
Vi har färdigt gästlista, bröllopsfölje (dock är de inte frågade), alla trycksaker är gjorde men inte utskrivna men har fixat hur de ska se ut i datorn. Menyn är svår tycker jag.. Vill hellre ha mat som smakar himmelsk och gästerna minns i veckor efter, än mat som ser och låter bra ut!
Bra att ni tar ledigt, då kommer ni vara taggade att komma igång igen! Vilken smart grej med en planeringskväll, nåt sånt får kanske vi köra också, då får man nog fart på saker.
Självfallet får du hänga på (säger jag som ej startade tråden haha) men för min del blir jag bara glad ju fler svar man kan få i tråden!